Camera a sud - Pokoj na jih

02.10.2010 21:37

Další z kousků mistra slovních asociací a her Vinicia Capossely o touze vrátit se zpět na jih, propletená obrazy a vzpomínkami

 

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=-l8GN-Vc_NE

 

 

Vezmi mi lásku a vem mi

tu myšlenku, že musím vstát

Ukradni i stín fíku, který zakrývá

štebetání kmoter

vidím bělost vápna a lopaty

líně se obracet

a mám v ústech písek ze sna

v síti polední ospalosti

jako písek

mi mizí mezi prsty

 

Než potit se je lepší

sousto, je zralejší

a hlad je víc hlad

a smrt je víc smrt

sůl a perly na čele

malátná žízeň hamižná

krása, že nektar vůle

z nebe do pusy

pusa polibek broskve, která ujídá ticha

mého srdce.

 

Jih

úprk duše...vrátit se na jih

na ten jih můj

jako se pořád vrací láska

žít vzbuzení horkem července

zavěšení na mém cestování

chodíc, není tam cesta, aby se šlo

aniž by se nešlo.

 

Namíchej mi víno, silnější a tmavší

lože bez dechu

oko mysteria

olej ze džbánu, cvrčci, saracénská věž

v požáru večera

a vyrazit na ryby (ne k řece ale v noci na moře se svítilnou :)

pomalu k moři

zabouchat na okenice vidění

a kroky staroušků

 

Jih

úprk duše...vrátit se na jih

na ten jih můj

jako se pořád vrací láska

žít vzbuzení horkem července

zavěšení na mém cestování

chodí, není tam cesta aby se šlo

že by nebylo chození

 

Ukradni mi měsíc a sejmi z něj

ten smustný škleb, když je v úplňku

a ukradni taky panenskou modř,

která nás šmíruje oblečený, unavený, než abychom vyrazili ven

čerstvá košile z hedvábí v očekávání

křupavá a vyžehlená

na promenádu a pro mandlový mlíko

v běhu namačkaní v procesí

kapela se vydá na pochod

a tak jde život...