Drobky sopky vztahů

12.12.2010 15:42

 

Dva

 

Potkala jsem dva, do kterých jsem se zamilovala-

nevěrného a věrného.

S tím prvním jsem pár měsíců chodila.

S tím druhým ne.

*

Nemožní

  

S rozkoší následujeme naše rozmary a vychutnáváme si sladkost marnotratného bytí.

Cukr si vždy rozdělíme na půl, tedy jen když chceme sladit.

Jakmile se nám povede setkat, aniž bychom se chytli kvůli jeho příslovečné nedochvilnosti a nespolehlivosti, je to jako když

-Cvak-

Kolečka orloje zapadnou do sebe a celý ten stroj se sám od sebe roztiká

jakmile spolu usedneme do auta.

zavládne mezi námi harmonie a zvuky motoru drží v bezpečné vzdálenosti naše bolístky, zlomyslnosti a nedorozumění.

My dva bychom měli žít v autě,

jíst tam, spát tam a milovat se.

Byli bychom ideální pár.

*

 

Čtenář

  

Čtenáře je nutno přepadnout ze zálohy.

Šeptnout mu do ucha: ,,Kafka?“

A přejet mu prsty po šíji.

Ten bude tak zabraný do četby, že jen něco zamumlá.

A já budu zírat na ten jeho krk, jediné útokům odkryté místo, na kterém trůní čupřina vlasů.

Zbytek z něj bude schovaný v knize.

Odolám pokušení ochutnat chloupky, co mu raší v místě, kde končí sestřih.

I já mám ráda Kafku.

*

Pořídím si manželku

 

Pořídím si manželku.

Bude sladká a roztomilá.

Budu jí kupovat šperky a ověnčovat polibky.

Bude to my Sweet Ann.

Už nikdy nebudu sama.

Odteď tu už napořád bude někdo, kdo mi namasíruje ramena ztuhlá od studia, kdo mi vypere a vyžehlí.

Snídaně budu připravovat já, obědy a večeře ona.

Už nikdy nebudu ve zmatku hledat potvrzení a lejstra a už nikdy nepropásnu žádný termín.

Odteď mě už nebude trápit žádné papírování,

neodeslaný dopis či zapomenutá platba.

Bude tu laskavá duše, ke které se budu moci kdykoliv utéci a ona mne přijme.

Ach.

Pořídím si manželku.