Mio zio

18.12.2010 00:28

Jedna z chytlavých písní Carmen Consoli. Ani po dlouhém pátrání se mi nepodařilo odhalit historii tohoto textu. Není pravděpodobné, že by byl autobiografický, nicméně není ani jisté, že není. Nepodařilo se mi o ní najít nic. Zjistit něco o Carmen je o dost jednodušší. Je z Catanie a má naprosto jedinečný hlas.

 

Můj Strýc

 

Na výraz smutku jsem si vzala červenou rtěnku

A černý plášť

Byl to vážený muž, můj strýc

Matko, neplač, polkni a zapomeň

Jeho chtivé ruce mezi mýma nohama

Teď už je v pánu

 

Hodná holčička, pikáš ty

Body pro toho, kdo se nestydí

Zahrajeme si na slepou bábu

A strýček tě vezme na hory

 

Pozdravme naposledy tu čistou duši,

vznešený příklad otce, přítele a bratra

Cítím jejich pohrdání; očima mě sledují

Odhalila jsem nevznešený incest a nevěřili mi.

 

 

Hodná holčička, krok za krokem

Klidná, nekouše, neutíká

Zahrajeme si na slepou bábu

A strýček tě vezme na prázdniny

 

Hodná holčičko, pikáš ty

Kdo hledá, dřív nebo později najde

Drahoušku udělej to ještě jednou

A strýček tě vezme na kolotoč

A strýček tě vezme na kolotoč

 

Vzala jsem si rtěnku, rudě červenou

A pod plášť nic

Na počest svého tyrana.